Khao Yai - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Anne & Michael - WaarBenJij.nu Khao Yai - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Anne & Michael - WaarBenJij.nu

Khao Yai

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Anne & Michael

02 Juni 2014 | Thailand, Pak Chong

We're back! In Bangkok. De afgelopen dagen hebben we een heel ander Thailand gezien. Geen drukte, geen opgefokte mensen, maar ontzettend vriendelijke Thai en prachtige natuur.
Het oudste national park in Azië ligt namelijk 3-4 uur treinen van Bangkok vandaan en biedt een breed scala aan flora en fauna. Wij boekten de jungle tour van anderhalve dag bij Bobby's Jungle Tours. Mocht je ooit in Thailand komen, zeker een aanrader!
Achterop de pickup opgehaald van het station met de wind in je haren om vervolgens gegroet te worden door de Duitse Mike, die daar alles runt. De sfeer in het guesthouse is ontspannen, het eten geweldig en je betaalt er 8 euro per nacht.
De volgende dag was even bijkomen in een nabije bron, waar de Thai zelf ook graag zwemmen, gevolgd door een bezoek aan een vleermuizen grot waar Batman je om de oren vliegt. Maar nog beter was het spektakel dat de gibbon aapjes ons de dag erna vertoonden, midden in de jungle. Klaarblijkelijk was het ruzie tussen twee families en daar profiteerden wij van.
Khao Yai national park biedt prachtige uitzichten en is wat ons betreft een must-see. Alleen jammer dat we de olifanten, die vaak rond het avonduur de jungle uit komen, niet hebben kunnen vinden.
's Avonds hebben we van onze reisgenoten daar nog tips gekregen voor het vervolg van onze reis, onder het genot van een koud glaasje olifant. Eh... Chang bedoel ik. (Chang = Thais bier en betekent olifant;-) ). Morgen op naar Cambodja, zie jullie daar!

• 02 Juni 2014 - 17:53

Ben Raterman :

Tjonge, ik ben hier echt jaloers op!
    Ben een aantal keren in Thailand geweest,
    maar heb dit niet gezien (het olifanten bier wel, natuurlijk)
    Veel plezier in Cambodja

• 02 Juni 2014 - 19:30

Wil:

Wat een mooie dingen hebben jullie al gezien in zo'n korte tijd en er volgen ongetwijfeld nog veel meer. Onze reis naar Kroatië dient zich ook bijna aan en voor de verandering hebben we hem maar eens wat meer gepland (als in van dag tot dag

• 02 Juni 2014 - 19:32

Wil:

Zoals ik al dacht weer slechts de helft van mijn verhaal, maar gelukkig kunnen jullie hem op de e-mail wel lezen, dus so be it.

• 02 Juni 2014 - 22:08

Inge:

jongens wat cool! vooral al die apen op de weg! Wat zijn de volgende plannen? Zijn jullie al veranderd in doorgewinterde backpackers? Leuke verhalen schrijven jullie! liefs van zus Inge

• 03 Juni 2014 - 18:20

Elly Bouhuizen:

Beste Anne en Michael, fijn dat jullie het naar je zin hebben en dat je veel mooie dingen ziet. Veel plezier verder en geniet maar lekker.

• 04 Juni 2014 - 12:59

Nelleke:

Hoi mick en Anne, we kunnen nu pas jullie foto's openen. Ons internet was te traag. Maar super leuk die aapjes. Zijn jullie al een beetje gewend aan de warmte? We wachten in spanning jullie verdere verhalen en foto's af.
    Liefs, pap en mam.

• 06 Juni 2014 - 20:46

Renate En Frans:

Hoi Suzi Wan en Mr. Conimex wat leuk om jullie Oosterse belevenissen te lezen! Wat heerlijk om zo lang met z'n tweetjes te kunnen reizen.
    Let ook goed op hoe ze al dat lekkers daar klaar maken dan komen we een keertje eten!
    Voor de komende dagen veel plezier. Zag net de super camper van Wil en Ben dus die zitten de komende weken ook goed.
    Liefs Frans en Renate