50 shades of green - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anne & Michael - WaarBenJij.nu 50 shades of green - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anne & Michael - WaarBenJij.nu

50 shades of green

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne & Michael

26 Juli 2014 | Indonesië, Ubud

Aloha! Hierbij weer een update.
De afgelopen twee weken zijn we van Bali naar Lombok naar Gili Air gereisd. Op Bali zijn we gestart in Ubud, een walhalla voor mensen die geïnteresseerd zijn in het hindoeïsme. Ubud vond ik persoonlijk heel erg tof, Michael was wat gematigder enthousiast. Oké, het was wat toeristisch (je zit op Bali, er valt niks anders te verwachten...), maar de mensen waren er vriendelijk, de temperatuur goed en we hebben er lekker gegeten. Enigszins dan, want op de derde avond hebben we iets verkeerds gegeten of gedronken (we denken zelf dat de ijsklontjes van vervuild water waren gemaakt), en daar waren we goed beroerd van. Michael heeft diezelfde nacht nog heel Ubud bij elkaar gekotst. Bij mij duurde het iets langer voordat ik er ziek van werd, dus ik heb hem die nacht nog uit zitten lachen om zijn zwakke gestel. Niets bleek minder waar. Karma hè?
Anyway, na drie dagen niets van Ubud te hebben gezien, zijn we afgereisd naar Munduk, een plaatsje in de bergen. Heel erg mooi en tranquillo. We hebben er een waterval bezocht en verder een beetje op het terras gezeten.
Na Munduk zijn we nog een dag naar Ubud geweest, om vervolgens door te reizen naar Candidasa. Candidasa ligt in het zuidoosten, en gaf ons een makkelijke doorreis naar Lombok. Het stadje zelf was niet zo boeiend, maar er is een strand te vinden, en de homestay waar we verbleven serveerde 's avonds heerlijke burgers.
Na twee dagen hebben we vanaf Padangbay de veerboot genomen naar Lombok. Voor Lombok hadden we helaas niet zoveel tijd meer, dus hebben we maar een klein gedeelte gezien van het eiland. Het gedeelte dat we gezien hebben, was wel heel erg mooi. Lombok is een stuk minder toeristisch dan Bali, maar is wel van alle gemakken voorzien.
Nu ik dit schrijf, zitten wij op de Gili's. Of nouja, op het eiland Gili Air. Hier schrijven we in onze volgende post meer over, maar ik spoiler alvast dat dit een van de highlights van onze vakantie is.
See ya'll on the Gili's!

P.S. We laten dit keer de foto's achterwege, het internet laat het echt totaal niet toe om iets te uploaden. Dat betekent wel extra veel foto's in ons volgende verslag, YES!

• 26 Juli 2014 - 09:35

Inge:

Wat een cool verslag! Misschien is dat bloggen toch wel iets voor je, An. Klinkt allemaal nog steeds supergoed, dit reisje. Jullie hebben echt veel gezien! Heel veel plezier nog in de laatste week! Dikke kus van je zus

• 26 Juli 2014 - 10:08

Nelleke:

Hello Hello, weer een highlight erbij, super!!! Fijn dat dit niet afneemt na al het moois wat jullie al hebben gezien en dat het tot het laatst toe de moeite waard blijft. En je zus heeft gelijk, blijven bloggen want het gaat jullie goed af. Geniet nog lekker van jullie laatste week en we hopen jullie snel met de "echte" foto's te zien. Jammer van die paar dagen spugen maar voor Azië valt het gelukkig mee. Alle liefs en tot gauw, mam/nelleke.

• 26 Juli 2014 - 13:21

Renate :

Hoi globetrotters,
    Wat zal dat volgende week wennen zijn voor jullie! Boordevol verhalen en foto's komen jullie terug in een compleet andere cultuur. Dus geniet de laatste week van jullie reis met volle teugen voordat jullie hier weer in de rat race terecht komen.
    Voor volgende week alvast een goede reis
    Renate en Frans

• 26 Juli 2014 - 18:05

Wil:

Even kort, wegens te verwachten censuur

• 27 Juli 2014 - 11:42

Oma Joop:

Lieve Anne en Michael,

Wat een prachtige reis maken jullie!
    Maar ik kan niet wachten tot Zaterdag, Zondag gewoon weer
    een bakkie bij mij.