Ha Long Bay e.a. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anne & Michael - WaarBenJij.nu Ha Long Bay e.a. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anne & Michael - WaarBenJij.nu

Ha Long Bay e.a.

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne & Michael

11 Juli 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo daar!

Hier is weer eens een update, na weken niks geschreven te hebben (sorry, een professionele blogcarriere is niet zo aan ons besteed). Anyway, omdat het zo lang heeft geduurd, zullen we het in twee verslagen opslitsen. De vorige keer waren we gestopt in Hoi An, dus daar zal ik nu mee beginnen. In Hoi An zijn we overigens allang niet meer, sinds die tijd zijn we nog naar Hanoi, Ha Long Bay, Kuala Lumpur, Yogyakarta en Bali gereisd, dus be prepared.
Hoi An was, zoals we al een beetje hadden gehoopt, ontzettend gezellig. We hebben ons er overdag wel helemaal tureluurs gezweet, omdat het er gevoelsmatig zo'n 40 graden was, maar dat namen we bij deze stad zeker voor lief.
Na Hoi An gingen we verder naar Hanoi, de hoofdstad van Vietnam. Vanaf daar hebben we een tour geboekt om Ha Long Bay te bezoeken, en dat is wel echt een van de highlights van onze vakantie geweest. Met vier andere mensen hebben we twee dagen door Ha Long Bay gevaren, en dat was echt echt heel tof. De eerste dag hebben we een uitzichtpunt bezocht, daarna met een kano een deel van de baai verkend en rijstwijn met de lokale vissers gedronken (sterk spul, en ze bleven maar inschenken...). De volgende dag hebben we The Amazing Cave bezocht. Super touristisch, maar mijns inziens wel amazing. De grot is gigantisch en erg mooi.
Na Ha Long Bay en Hanoi zijn we afgereisd naar Kuala Lumpur. Dat was het makkelijkste voor ons, op door reis naar Indonesië, maar eigenlijk ook een stad die we graag wilden bezoeken. En dat was geen verkeerde beslissing! Kuala Lumpur is namelijk een verwesterd paradijs in vergelijking met de landen waar we vandaan kwamen. We hebben ons er helemaal gek gewinkeld (sorry, ik had het nodig).
Na Kuala Lumpur zijn we doorgevlogen naar Yogyakarta, Java. Daar zullen we wat meer over schrijven in de volgende blogpost, die waarschijnlijk zeer binnenkort op de site zal staan.
Zie jullie daar!

• 11 Juli 2014 - 10:55

Nelleke:

Hallo lieve kinderen, wat fijn om weer wat te lezen van jullie!
    Zo te horen blijven jullie genieten van alles wat Azië jullie te bieden heeft. Hoi An vonden wij ook zeer gezellig en Hanoi of te wel Ha Long Bay was ook voor ons een hoogtepunt dus daar kan ik heel goed inkomen.
    Na al die warmte zullen jullie straks moeten afkicken in ons kikkerlandje.
    Leuk dat je in KL weer even iets van een "Westers" gevoel hebt beleefd. Hoop dat alles wat je gewinkeld hebt in je rugzak past of heb je h.e.e.a weggegooid/omgeruild?
    We horen/lezen binnenkort de belevenissen in Indonesie wel. Heb je ook nog foto's?
    Nog veel plezier de komende 3 weken.
    Tot gauw, kus mam.

• 11 Juli 2014 - 12:43

Elly:

Ziet er allemaal mooi uit in Azië. Veel plezier samen de laatste weken. Groeten Elly

• 11 Juli 2014 - 18:44

Wil:

Leuk weer een verslagje, ziet er allemaal super uit. Mooie foto's ook. Je bent zeker aardig afgekickt van het shoppen, An? Dat trekt straks thuis wel weer bij, vermoed ik