Het regenseizoen is begonnen... - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Anne & Michael - WaarBenJij.nu Het regenseizoen is begonnen... - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Anne & Michael - WaarBenJij.nu

Het regenseizoen is begonnen...

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Anne & Michael

23 Juni 2014 | Vietnam, Hội An

Poncho nodig daar in Nederland? Wij wel! In onze laatste update vanuit Siem Reap lieten we jullie weten dat er zon in overvloed is, maar het regenseizoen kent uiteraard meer gezichten. Het hoost hier. Maar gelukkig slechts met vlagen. Na Siem Reap bezochten we Phnom Penh. Deze stad is erg in trek bij jongeren, vooral uit de VS en Engeland. Gezelligheid is er genoeg en de mensen waren zeker niet onaardig. Maar verder is er in de stad weinig te beleven.
Ons bezoek aan het Tuol Sleng museum was echter een uitzondering. De muren hier waren voorheen het laatste uitzicht voor veel van de gevangenen, maar niet voordat ze onterecht beticht waren van spionage om vervolgens weken lang gemarteld te worden. Een bezoek hier laat een drukkend en benard gevoel achter. De horrors die zich hier voltrokken wens je niemand toe.
Gelukkig konden we uitwaaien in Sihanoukville. Een klein paradijsje als je het ons vraagt. We verbleven aan een rustig strand buiten het drukste toeristen deel en werden verwelkomd in onze paddestoel (ons vertoeven voor de nacht) door een stel super aardige Australiërs. De sfeer hier is heerlijk ontspannen. Hangen in je hangmatje en een pizza eten aan het strand is het dagelijks programma. De rust hier is heerlijk.
Nu zijn we echter al een tijdje in Vietnam! Wederom een warm welkom stond ons te wachten in Saigon, vanuit waar we een onwijs leuke trip boekten naar de Mekong Delta. Het regende weliswaar flink, maar dat mocht de pret niet drukken. Varen door de water palmen was heerlijk rustgevend en de kokos snoepjes waren een waar genot. Evenals de lokale honing thee en het exotisch fruit! Het is hier toch net even lekkerder dan thuis.
Na Saigon zijn we vertrokken naar Dalat. Een spectaculaire tocht door de bergen leverde prachtige vergezichten en omdat Dalat in de bergen ligt is de temperatuur er heerlijk. Wederom zijn de mensen hier ontzettend vriendelijk en Dalat wordt terecht het Parijs van Vietnam genoemd. De omgeving is prachtig en het stadje is zeer goed onderhouden en idyllisch vergeleken met de rest van Zuid-Oost Azië. Dalat is het leukste plaatsje wat we tot nu toe tegen zijn gekomen! Met de scooter alles verkennen is echt ideaal!
Onze reis is voorlopig gestopt in Hoi An, daarover volgende keer meer! So far kunnen we zeggen dat Vietnam ons het beste past, dit land heeft wat betreft natuur en steden veel te bieden. We zijn benieuwd naar de rest!

• 23 Juni 2014 - 18:54

Kim Bakker:

Leuk om te lezen Anne! Om zelf ook enthousiast van te worden. Geniet ervan:-)

• 23 Juni 2014 - 19:20

Wil Raterman:

Hoi An

• 24 Juni 2014 - 07:02

Nelleke:

Hai guys,

Zo te merken zit er een opbouw in jullie reis en wordt elke volgende locatie steeds leuker, mooier, vriendelijker en/of prettiger ervaren. Dan hebben jullie dus onbewust de juiste route gekozen en dat is super! ( andersom zou teleurstellend zijn.)
    Dat beloofd wat voor Ha Long Bay en straks Indonesie!!!!!
    Fijn dat jullie zo ten volle kunnen genieten en hopelijk groeit Anne ook een beetje in het "Azië gevoel". Het is ook een heel andere wereld en een complete cultuur-schok maar als je eenmaal gewend bent en je kunt je volledig mee laten gaan in het Aziatische leven en tempo dan bestaat zelfs het risico dat je besmet wordt met "het" virus.
    Blijf genieten en zuig alles lekker in je op.
    Liefs en kus, mam.

• 05 Juli 2014 - 18:15

Renate En Frans:

Hoi globetrotters,
    Wat een leuke verhalen over oorden waar ik zelf nooit geweest ben. Maar door jullie verhalen komt het dichterbij!
    Jullie genieten met volle teugen zo blijkt uit jullie verslagen.
    Blijf dat vooral doen en neem je tijd om alles in je eigen tempo te beleven.
    En het blijkt ook in het verre oosten na regen komt zonneschijn. Hollandse kneuterigheid ver van huis :).
    Liefs Renate