Met plezier verpieteren in Angkor - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anne & Michael - WaarBenJij.nu Met plezier verpieteren in Angkor - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anne & Michael - WaarBenJij.nu

Met plezier verpieteren in Angkor

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Anne & Michael

07 Juni 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

We zijn in Cambodja! Na zeven uur reizen zijn we aangekomen in Siem Reap en hebben we de meest chaotische en verwarrende grensovergang die we op onze reis mee zullen maken (hopelijk) ervaren. Cambodja lijkt, op de grensovergang na, iets meer layed back in vergelijking met Thailand, in ieder geval in de steden.
Cambodja schijnt daarin in de afgelopen jaren nogal veranderd te zijn, de regering doet meer voor de mensen en heeft strengere eisen gesteld aan toeristen gerelateerde zaken. Al met al ervaren wij de mensen hier over het algemeen als zeer gastvrij en behulpzaam! Zeker als je de moeite doet ze op de 'Khmer' manier te begroeten en een paar woorden Cambodjaans spreekt.
Natuurlijk zijn er de tuk-tuk drivers en de bedelaars in Siem Reap, maar op de fiets storen ze je nauwelijks. Het ritje van ons hotel naar de tempels van Angkor nam ongeveer 25 minuten in beslag, maar vanwege de hitte hebben we de eerste dag alleen Siem Reap zelf verkend. Het typische Aziatische straatbeeld is nog steeds daar, maar toch vonden wij het in vergelijking met Bangkok wat meer 'westers'. Het is er eigenlijk heel gezellig! Voor toeristen zijn er flink wat uitgaansmogelijkheden en we zien hier dus ook veel jongeren.
Maar daarvoor zijn wij hier eigenlijk niet, dus de tweede dag vertrokken we vroeg in de ochtend naar DE place to be in Cambodja: de tempels van Angkor. En jongens, het was HEET. Dit is de warmste dag tot nu toe en we liepen als twee garnaaltjes door de ruines heen. Het fietsen in de schaduw gaf wat verkoeling, maar tegen de tijd dat het 13:00 was, dachten wij dat de dag al bijna voorbij was. Drie liter water per persoon verder zijn we wat verdeeld: Anne is wat minder onder de indruk, maar ik vond het de inspanning meer dan waard. Dit is een stukje wereld dat je nergens anders vindt, dit is echt uniek. De tempels hebben in ieder geval een blijvende indruk op ons achtergelaten en de jungle setting er omheen is eveneens schitterend.
Nu zitten we in Phnom Penh, waar het sfeertje vergelijkbaar lijkt met Siem Reap. We hebben een top hosteltje gevonden waar ze alles voor je willen doen en wederom: de stad barst van de jeugd en de barretjes. Foto's van Angkor volgen later, we zitten nu namelijk op een PC van het hostel zelf en we kunnen nog geen foto's toevoegen hier.
Lee-a howy!

Editorial van Anne: Ik vond de tempels van Angkor inderdaad wat minder dan Michael, mijn culturele tolerantie gehalte bereikt blijkbaar wat sneller zijn piek. Met name de warmte is niet zo aan mij besteed. (JA ECHT. Jullie hebben me gewaarschuwd, i know).
Ik snak naar een verkoelend zeebriesje, wat we komende maandag gelukkig op gaan zoeken. Dan gaan we namelijk naar Sihanoukville, een stadje aan zee. Waarschijnlijk behoorlijk toeristisch, maar wel goed voor wat surf/snorkel/zeevermaak. Dan zullen we proberen alle foto's te uploaden, want dat is natuurlijk waar we jullie het meest blij mee kunnen maken :-)
Tot in Sihanoukville!!

• 08 Juni 2014 - 20:22

Oh Moeder Wat Is Het Heet:

Hoi garnaaltjes,

Leuk om jullie te volgen. Volop avontuur en nieuwe indrukken. Hier in zoetermeer zijn we maar wat jaloers. Met uitzondering dan van de Ankhor want zoiets hebben we hier in zoetermeer ook maar dan anders. Let op de straathappen en voor publiek toegankelijke toiletten. Altijd handig om zoiets in de buurt te hebben.

De Kammies

• 09 Juni 2014 - 18:29

Robier:

Ha M&A!

Super coole foto's! En wat betreft het weer... Tja 35 graden en maximale luchtvochtigheid moet je toch ook een keer meegemaakt hebben ;-).

Veel plezier en hou ons up-to-date!

Robert